Wednesday, July 1, 2020

Page 1 Pengalaman Belajar Di UKM Selama 4 Tahun 2016-2020

Asssalamualaikum Dan Salam Sejahtera Semua, mesti korang semua excited kan. hehe, let's goo


Hi gais, okey, for the first time, ini merupakan first blog aku, jadi aku nak share sedikit sebanyak pengalaman aku semasa belajar di UKM. Kalau ikutkan selama 4 tahun banyak sangat pengalaman yang aku dapat. Jadi aku share mana-mana yang terlintas di fikiran aku lah ye gais. enjoy okey, korang yang baru nak masuk UKM mesti excited gila-gila kan ? . korang patut baca ni untuk tambahkan lagi excited korang. wkwkwk.

okey, untuk pengetahun korang UKM merupakan sebuah Universiti yang terkemuka di Malaysia mahupun di Asia. mesti la bangga bukan ?. Tahniah kepada sesiapa yang dapat masuk UKM, korang sangatlah beruntung. Bukan senang tau nak masuk sini.  ehhhh btw, sebelum tu , aku nak belanja satu video pengenalan UKM, korang mesti tengok ni, confirm berkobar-kobar nak masuk sini.




lagi satu kalau korang nak rujuk apa apa berkenaan dengan UKM , korang click je link ni okey. kat situ semua ada tau, pasal kursus, kolej, fekulti dan lain lain.



Pengenalan :-
untuk pengetehuan korang, aku merupakan pelajar daripada Matrikulasi Teknikal Johor batch ke 7 2015/2014. Alhamdulillah Allah memberi rezeki kepada aku untuk sambung pengajian aku di UKM. Sangat bersyukur sebab UKM aku punya first pilihan bohhh. haha. sebelum masuk UKM macam biasa la U ni susah siket dan leceh, kene interview bagai, but Alhamdulillah aku lepas semua interview tu. tapi kalau waktu sekarang aku tak pasti ada lagi ke interview. rasanya more kepada presentation by video, nak jimat kos lettew ukm. wkwkwk. but okey la lagi senang bukan ?.

okey gais. tiba la waktu yang dinantikan , aku diterima masuk ke UKM. dan masani sebok la nak daftar kat fakulti dan kolej kediaman. aku masuk bab Fakulti dulu. sesampainya aku di UKM aku dapat tahu yang daripada kolej matrikulasi teknikal johor hanya 10 orang pelajar sahaja yang dapat UKM dan aku dapat pula kolej yang semua orang aku tak kenal. huhuhu. tapi okey la dapat la member member baru. Walaupon member member lain dapat kolej lain en. aku okey je. walaupon kekok awal awal. hahaha. 

Aku merupakan pelajar daripada Fakulti Kejuruteraan Dan Alam Bina, mengambil kursus Kejuruteraan Elektrik & Elektronik. sebab apa aku amik ni ?. dah memang kursus aku amik sejak Form 4 lagi, sebab aku dulu sekolah teknik. teknik mana ?. hehehe rahsia la. hahaha takde la. aku sekolah kat Teknik Melaka Bukit Piatu. and then first day sampai UKM untuk daftar aku terus pergi ke Fakulti untuk mendaftar, jumpa lecturer salam salaman isi dokumen semua. aku payung gambar siket.

 Ni masa daftar gais kat sana With Dr Faisal

Ni masa Register, isi isi borang je, dokumen yang korang kene bawa tu macam x-ray apa semua tu


Ni la dia Fakulti aku , Fakulti Kejuruteraan Dan Alam Bina, tapi orang panggil Fkab je. 
lawa kan ?. hehehe.


Sambungan Ke Page 2.....


No comments:

Post a Comment